
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
Σοφία Αγριοπούλου
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικού Υποβάθρου (Υποχρεωτικό) |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής έχει αποκτήσει τις ακόλουθες: Γνώσεις: γνωρίζει το εύρος της Επιστήμης και της Τεχνολογίας των Τροφίμων έχει εξοικειωθεί με τους επιμέρους τομείς του επιστημονικού αυτού κλάδου Δεξιότητες: επεξεργάζεται τις βασικές έννοιες που σχετίζονται με τη διατροφική αξία των τροφίμων καθώς και την επεξεργασία, τη συντήρηση, τον ποιοτικό έλεγχο, την ανάλυση, τη μικροβιολογία, την ασφάλεια και τον οργανοληπτικό έλεγχό τους επεξεργάζεται τις μεταβολές και τις αντιδράσεις των θρεπτικών συστατικών των τροφίμων Ικανότητες: αποφασίζει για την υγιεινή και την ασφάλεια των τροφίμων αξιολογεί την ποιοτική και αισθητηριακή ποιότητα των τροφίμων αξιολογεί τους φυσικούς, τους χημικούς και τους βιολογικούς κινδύνους των τροφίμων |
Γενικές Ικανότητες |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των εξής γενικών ικανοτήτων: Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
Στα πλαίσια του μαθήματος αυτού θα δοθούν διαλέξεις από μέλη ΔΕΠ του Τμήματος πάνω σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, όπως: η διατροφική αξία των τροφίμων η επεξεργασία των τροφίμων οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι συντήρησης των τροφίμων ο ποιοτικός έλεγχος και η ανάλυση των τροφίμων η μικροβιολογία και η ασφάλεια των τροφίμων ο οργανοληπτικός έλεγχος των τροφίμων τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης (συμπεριλαμβανομένων των γαλακτοκομικών και των αλιευμάτων) Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα οργανωθούν και διαλέξεις από στελέχη του χώρου, επιχειρηματίες και επιστήμονες. Τέλος στα πλαίσια του μαθήματος αυτού θα πραγματοποιείται τουλάχιστον μία επίσκεψη σε βιομηχανία τροφίμων, διαφορετική κάθε χρονιά. |
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο αμφιθέατρο. | ||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Διδασκαλία με χρήση Τ.Π.Ε PowerPoint Ασύγχρονη διδασκαλία μέσω e-class Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας με παρουσίαση εκπαιδευτικών video από το διαδίκτυο |
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική. Το μάθημα εξετάζεται με υποχρεωτική γραπτή εργασία (ατομική ή ομαδική) πάνω σε θέματα που σχετίζονται με το αντικείμενο του μαθήματος που θα παρουσιάζεται στους συμμετέχοντες. Ο βαθμός της εργασίας θα αποτελέσει το 100% του βαθμού του μαθήματος. |
Campbell-Platt G. (2017). Food Science and Technology, 2nd Edition, Wiley-Blackwell. Ward J.D. (2013). Principles of Food Science,4th Edition, Goodheart-Willcox. Κιοσέογλου Β., Μπλέκας Γ. (2010). Αρχές Τεχνολογίας Τροφίμων, Εκδόσεις Α. Σ. Γαρταγάνης, Θεσσαλονίκη. Σφλώμος, Κ., Βαρζάκας Θ., (2017). Εισαγωγή στην Επιστήμη και την Τεχνολογία Τροφίμων, Εκδόσεις ΝΟΤΑ, Αθήνα. Τσάκνης, Ι. (2009). Διασφάλιση Ποιότητας Τροφίμων, Εκδόσεις Παπασωτηρίου, Αθήνα. |